Monday, August 15

Hati Yang Lara...(^-^)

Setiap orang mungkin akan merasai kesedihan..sudah menjadi lumrah kehidupan manusia apabila perasaan gembira dan sedih bersilih ganti..Aku juga manusia biasa..perasaan itu hadir juga tatkala aku cuba menghindarinya. Tapi aku rasa kali ini kesedihan ini aku yang mengundangnya sendiri..Tiada sesiapa yang memberikan aku kesedihan ini. Kala pertengahan Ramadhan ini, rasa sedih berlabuh di hati aku.Tapi bila difikirkan kembali, tidak sepatutnya aku sedih..namun hati ini tetap lara apabila mengetahui hal yang sebenar-benarnya. Walau apa pun yang berlaku, aku berterima kasih kepada-NYA kerana dia memberi aku jalan untuk tidak terus hidup dalam khayalan...




Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.

2 comments:

Engku Muzahadin said...

Senyum itu penawar kesedihan...

anakanda tercinta said...

tapi senyuman itu takkan nampak manisnya...

Post a Comment